בלוג

עו"ד עבירות מין על הטרדה מינית בעבודה: תופעה שכיחה ומטרידה

הטרדה מינית הינה תופעה שכיחה ומטרידה מאין כמוה, אשר באופן מפתיע – לא פסה מן העולם גם בימינו, זאת למרות המודעות הגוברת והולכת לנושא זכויות הפרט וזכויות האישה בפרט.

אף שחלפו למעלה מ – 20 שנים ממועד חקיקתו של החוק למניעת הטרדה מינית בישראל, גם בישראל 2020, אנו עדיין שומעים על ריבוי מקרים של הטרדות מיניות המתרחשות בסביבת העבודה, ולא רק.

בשורות הבאות, נסביר מהי הטרדה מינית בעבודה, מדוע מדובר בנגע שחובה למגר, ועל האופן בו עורך דין פלילי המתמחה בתחום של עבירות מין, יכול לסייע למי שנפגעו או נחשדו במעורבות בעבירת הטרדה מינית במקום העבודה.

הטרדה מינית בעבודה – קווים לדמותה

כאשר פלוני מתייחס למראה החיצוני של זולתו בהקשר מיני וללא הרף, אף כשאותו אדם ביטא את מורת רוחו מן העניין, הרי שמדובר בהטרדה מינית. גם מגע פיזי בגופו של אדם אחר, עשוי להיחשב כהטרדה מינית, במידה ונעשה ללא הסכמתו המפורשת של אותו אדם לכך.

כאשר פעולות מסוג זה מתבצעות במסגרת סביבת העבודה, ותוך ניצול יחסי מרות – הרי שקיים מקום לבדוק אפשרות לפתיחת הליכים פליליים בגין הטרדה מינית בעבודה.

על החוק למניעת הטרדה מינית והרלוונטיות שלו לנושא הטרדה מינית בעבודה

בשנת 1998 נחקק במדינת ישראל החוק למניעת הטרדה מינית, שמטרתו למנוע ביזוי נשים והחפצתן, לצד התייחסות מינית בלתי הולמת ופגיעות מיניות בצנעתן ובגופן של נשים בסביבת העבודה. החוק למניעת הטרדה מינית, נותן פתח לפרשנות מחמירה של פעולות או אמירות בעלות אופי מיני, כאשר הדבר נעשה בסביבת עבודה משותפת או על רקע יחסי עבודה בין הנפגע והקורבן.

חוק זה מייחס חומרה מיוחדת לניצול יחסי מרות בהקשר של פגיעות מיניות במקום העבודה – וכשמדובר בפגיעה בזכויותיה של האישה בתחום המקצועי והאישי על רקע זה, יכול הדבר להוביל אף לעונשי מעצר ממושכים לצד הפוגע.

כיצד ניתן להתמודד עם הטרדה מינית בעבודה בעזרת עו"ד עבירות מין?

במידה ונפגעת מהטרדה מינית בסביבת העבודה שלך, חשוב לדעת כי אינך לבד.
עו"ד עבירות מין עם התמחות ענפה בתיקים של הטרדות מיניות, ובפרט בתחום של הטרדה מינית בעבודה, יכול לסייע לך לבדוק את נסיבות המקרה, ולזהות האם קיים בסיס לפתיחה בהליכים פליליים כנגד הגורם שפגע בך – עם הקפדה על מינימום פגיעה בזכויותיך.

מה חשוב לדעת במידה ופונים לייעוץ מול עו"ד עבירות מין בנושא הטרדה מינית בעבודה?

עורך דין פלילי אשר מתמחה בתחום של תיקי הטרדה מינית, נדרש לפני הכל להכיר במורכבות והרגישות של הליכים פליליים מסוג זה, ולהביא בחשבון את ההשלכות האפשריות של הפניה לערכאות על מצבם הנפשי של המתלוננות או המתלוננים, וכן על מעמדם התעסוקתי.

עם זאת, חשוב לדעת כי הייעוץ מול עורך דין פלילי המתמחה בתיקי הטרדה מינית, ניתן באופן דיסקרטי וללא עלות, כך שהפניה לקבלת סיוע אינה מסכנת אותך בדבר ויכולה אף להועיל לך.

משרדנו בתקשורת

צרו קשר
אנחנו כאן בשבילכם

אני עומד לרשותכם 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. אשמח לענות על כל שאלה, לתמוך, ללוות ולהסיר מכם טרדות ודאגות. אעשה את כל הדרוש על מנת לעמוד בציפיותיכם, ובטוחני כי נבצע את הליווי והייצוג ברמה הגבוהה ביותר, לשביעות רצונכם. הינכם בידיים טובות ומקצועיות! השאירו פרטים ואחזור בהקדם.