בלוג

תאונת פגע וברח – כשהתחום הפלילי פוגש את התחום התעבורה

כאשר מדברים על תאונת פגע וברח מדברים על עבירה פלילית לכל דבר, עבירה המצריכה התערבות של מייצג שיכול לסייע לכם לצאת מהמצב אליו נקלעתם. אז לפני שנסייע לכם בתרחיש אליו נקלעתם אולי כדאי לדבר ולהסביר מהו בעצם תרחיש של פגע וברח על פי החוק?

פגע וברח, עבירה פלילית שהיא אכן מוכרת בכל רחבי העולם ומשמעותה תאונה שבה האדם הנוהג אינו שש לפגיעה שיצר, פוגע במישהו ונוטש אותו בפציעתו ללא סיוע. כך גם תאונה שבה נפגע רכב נוסף וגם בהם לא מתעניין הנהג הפוגע אלא ממשיך/ בורח מהמקום/ לא משאיר פרטים אישיים וכל מה שמעשה נדרש ומקובל במצב של תאונות דרכים. 

ישנם מצבים בהם הנהג הפוגע יחשוש מהסיטואציה ואז ישוב לזירת הפגיעה אבל אז יהיה מאוחר מדי. בכדי שזה לא יקרה לכם ובמידה ונקלעתם לתרחיש כזה הנה הכול אודות תרחיש פגע וברח בזדון או לא בזדון. 

מחיקת נקודות תעבורה- האם אפשר למחוק אותן לאחר תרחיש של פגע וברח? 

רגע לפני שנדבר על הליך פגע וברח, העבירה והייצוג המשפטי, אפשר בהחלט לדבר גם על נזקים והשלכות עתידיים בשל כך כמו למשל מחיקת נקודות תעבורה. אז אולי האופק עוד רחוק והדבר הראשוני הוא להוכיח באמצעות עורך דין פלילי כי הדבר נעשה שלא בזדון, אבל כן אפשר לדבר באותה הנשימה גם על מחיקת הנקודות ולמה נוצר הליך זה.

כאשר מדברים על מחיקת נקודות תעבורה מדברים על נקודות שהוטלו כחלק מסנקציות על ידי משרד התחבורה. נקודות התעבורה תוטלנה על פי סוג העבירה כך שלכל עבירה יהיה המספור שלה. 

ככל שהנהג יצבור יותר נקודות כך תהיה עליו השגחה וכך יידעו עד כמה הוא מסוכן לנהיגה בכבישי הארץ. על אחת כמה וכמה כאשר אדם מבצע תאונת פגע וברח או אז אוטומטית המצב ישתנה ואף הוא יהיה פסול מלנהוג. 

הליך של מחיקת נקודות תעבורה יתבצע באמצעות עורך דין מיומן בתחום התעבורה שימסור לכם מה עליכם לעשות ואיך בסופו של דבר לבטל את הנקודות שנצברו. אם עברו הרבה שנים מאז התאונה, ייתכן מאוד כי יתאפשר לכם למחוק את הנקודות אבל שוב, גם בשלב הזה חשוב להיוועץ עם עורך דין מדיני התעבורה בכדי לאשר את המידע. 

חשיבות מעורבותו של עו"ד פלילי בעבירות של פגע וברח 

ישנה חשיבות קריטית ביותר למעורבות עורך דין פלילי בענייני פגע וברח ובפרט כשזה עוד בתחילת ההליך – כאמור כמה שיותר מוקדם כך ייטב. בעוד לא מעט נהגים שוגים ובוחרים לברוח ממקום התאונה עדיין ניתן לתקן את המצב ובפרט שמבינים את חומרת המעשה ואף מודים בכך ולכן, אם אתם מעורבים בתאונת פגע וברח ראוי שתבינו- אתם זקוקים למייצג עם הבנה בתחום, אחד כזה שיידע להוציא אתכם מהמצב שנקלעתם אליו בעל כורככם. 

צרו קשר
אנחנו כאן בשבילכם

אני עומד לרשותכם 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. אשמח לענות על כל שאלה, לתמוך, ללוות ולהסיר מכם טרדות ודאגות. אעשה את כל הדרוש על מנת לעמוד בציפיותיכם, ובטוחני כי נבצע את הליווי והייצוג ברמה הגבוהה ביותר, לשביעות רצונכם. הינכם בידיים טובות ומקצועיות! השאירו פרטים ואחזור בהקדם.