בלוג

תקיפת שוטרים

כאשר מדברים על תקיפת שוטרים מדברים על הפרת אוטונומיה בין הגוף לבין הפרט, לא מבינים במה מדובר? קחו למשל יריעה נרחבת של עבירות תקיפה הגורמות בסופו של דבר לחבלה, נזק בגוף או בנפש. וכך על פי החוק הפלילי שמפרים את האוטונומיה המדוברת בין הגוף לפרט זו בהחלט עבירה פלילית שלעיתים קשורה גם במעורבות כתב אישום. 

עבירות של תקיפה הן רבות ומסווגות ומשם על פי חומרתן נגזר גם העונש עבור כל עוולה שנגרמה כתוצאה מתוקפנות זו. בנוסף, עבירות בקטגוריה זו נבדלות אחת מהשנייה בכך שאחת יותר חמורה מהשנייה ובסופו של דבר הנזק שנגרם. 

בנוסף נלקחים בחשבון גם עניינים כמו נסיבות המקרה, הקשר בין התוקף לנתקף ועוד כמה דברים שרצינו לדבר עליכם איתם וביניהם גם תקיפה של אנשי חוק ושוטרים. 

מזה תקיפת שוטרים- עבירת אלימות 

תקיפה זו בהחלט מילה כוללנית ללא מעט מצבים בהם גם תקיפת שוטרים שעליהם נרחיב מיד. אבל קודם כל בואו ונדבר על תקיפה, למה הכוונה בכך? המחוקק קבע כי יש כמה סוגי תקיפות יש בדרגה נמוכה ויש בדרגה חמורה יותר. 

לצערנו אנו שומעים על יותר מקרי תקיפה לרבות חציית הקו האדום כאמור תקיפה נגד אנשי חוק ושוטרים. על פי ההגדרה ועל פי סעיף 378 תקיפה משמע " אדם המכה אחר, נוגע בו, דוחף אותו, מפעיל עליו את לחץ גופו בעקיפין או מישרין והכול ללא הסכמתו. 

מצב של תקיפה לא חייב להיות בנגיעה ישירה אלא גם בהזרמת אור חזק, קרינה, גז, חשמל ואפילו ריסוס וריחות. בגדול מצב של תקיפה קשור כפי שצוין בהפרת האוטונומיה, לא משנה עד כמה נוצר נזק גופני, אי נוחות או כאב. 

סוגי עבירות כנגד שוטרים  

רף האלימות רק הולך וגדל וכך גם תקיפות כנגד אנשי חוק ושוטרים. כתוצאה מכך, עולות גם תלונות מצד שוטרים שנפגעו אף הם נוכח תקיפה כזו או אחרת. למען הסר ספק, יש מקרים שהתקיפה הינה מזערית אבל עדיין, תקיפה כמו בתקיפה היא עלולה להיגמר בעונשים כבדים לרבות קנסות כבדים. 

בכדי להרשיע אדם בתקיפת שוטרים יהיה על התוקף להיות מודע לתרחיש. כמו כן, חשוב כי האדם שתקף אכן יודע ומודע לכך כי עוד מולו שוטר שאם לא כן, זו תחשב תקיפה ולא בהכרח תקיפת שוטר. 

במידה והשוטר לא הציג תעודת שוטר והיה על ביגוד אזרחי שהרי גם כאן לא תחשב התקיפה כתקיפת שוטר אלא אחת התקיפות מבין מכלול התקיפות המסווגות. כמו כן, בכדי שזו אכן תיחשב תקיפת שוטר צריך להוכיח כי האדם התוקף ידע זאת עוד הרבה לפני שתקף את השוטר. 

בסיכום דבר ועל פי סעיף 275 לחוק העונשין, הפרעת השוטר במילוי תפקידו משמע העושה את המעשה בכוונת מחשבה, מכשיל את השוטר שהרי דינו עד שלוש שנות מאסר ולא פחות מ14 יום.

לייעוץ מול עורך דין פלילי חייגו:072-3306718

צרו קשר
אנחנו כאן בשבילכם

אני עומד לרשותכם 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. אשמח לענות על כל שאלה, לתמוך, ללוות ולהסיר מכם טרדות ודאגות. אעשה את כל הדרוש על מנת לעמוד בציפיותיכם, ובטוחני כי נבצע את הליווי והייצוג ברמה הגבוהה ביותר, לשביעות רצונכם. הינכם בידיים טובות ומקצועיות! השאירו פרטים ואחזור בהקדם.