בלוג

תקיפה הגורמת חבלה ממשית

סעיף 380 לחוק העונשין מגדיר "תקיפה הגורמת חבלה של ממש" כתקיפה שבה נגרם למותקף פגיעה גופנית. על פי הגדרה זו, כל נזק גופני שגורם לחבלה פיזית, כמו שריטה, פצע, שפשוף, כתם כחול וכו', יכול להיחשב כחבלה של ממש.

מהי רמת החומרה של "תקיפה הגורמת חבלה של ממש"

תקיפה הגורמת חבלה של ממש נחשבת לתקיפה בדרגת חומרה גבוהה יותר מתקיפה סתם, אך פחות חמורה מתקיפה בנסיבות מחמירות. קיימים הבדלים בין הדרגות השונות, והם נמדדים בחומרת העבירה ובענישה המקובלת עבורה. בתי המשפט מתייחסים לדרגות התקיפה השונות ולרמות הענישה בצורה מדרגית, כך שעבירה עם חומרה רבה יותר תקבל ענישה שונה מאשר עבירה שנחשבת פחות חמורה.

להלן דוגמאות לגבי הבדלים בין הדרגות השונות:

תקיפה סתם:

אדם שמורשע בתקיפה סתם, שבה לא נגרם כל נזק גופני, עשוי לקבל ענישה יחסית קלה יותר, כגון קנסות או שיפוי לקורבן, או פיצוי כספי.

תקיפה הגורמת חבלה של ממש:

כאן המעשה מערב חבלה פיזית כלפי המותקף, כגון שריטה, פציעה פיזית וכדומה. בעבירה זו, הענישה המקובלת עשויה לכלול מעצר מסוים וענישה כמו מאסר, עבודות שירות או קנסות.

תקיפה בנסיבות מחמירות:

כאן מדובר במקרים שבהם התקיפה מתרחשת בנסיבות מחמירות יותר, כגון תקיפת ילד, תקיפת קרוב משפחה או תקיפה באמצעות נשק. במקרים כאלה, הענישה המקובלת עשויה להיות מאסר לאורך זמן, עבודות שירות, או קנסות.

ענישת המקסימום לכל דרגה תיקבע על פי החוק, הראיות, נסיבות המקרה, וכן הלאה גורמים. עורך דין פלילי מיומן יוכל להכווין את לקוחותיו ולספק ייעוץ מקצועי ומדויק בנושא.

פירוט נוסף לגבי תקיפה הגורמת חבלה של ממש

תקיפה הגורמת חבלה של ממש, כפי שמוגדרת בחוק העונשין, כוללת לא רק תקיפה פיזית ישירה כמו דחיפה, מכה ונגיעה, אלא גם שימוש בחומרים שונים שיכולים לגרום לחבלה פיזית בנפגע. הדבר כולל שימוש ברעלים, חשמל, גז, מים חמים או כל חומר אחר שגורם לנזק או לאי נוחות פיזית.

כל פעולה שמטרתה לגרום לחבלה פיזית, באמצעות הפעלת אלימות או באמצעות שימוש בחומרים שונים, עשויה להיחשב כתקיפה הגורמת חבלה של ממש בהתאם לחוק העונשין. כמובן שחומרת הענישה ודרגת העבירה תלויה במקרה הספציפי, הנזק המדווח ונסיבות אחרות. 

בחוק העונשין קיימות שלוש דרגות חומרה שונות בעבירות התקיפה:

תקיפה סתם:

כמפורט בסעיף 379 בחוק העונשין. במקרה זה, מדובר בתקיפה שאין לה כל תוצאה פיזית, והמותקף לא נפגע בצורה משמעותית.  עניין הענישה יכול להשתנות בהתאם לנסיבות המקרה הספציפי.

תקיפה הגורמת חבלה של ממש:

 כמפורט בסעיף 380 בחוק העונשין. במקרה זה, מדובר על חבלה פיזית ממשית. העונש המקובל בחוק עבור עבירה זו יכול להגיע גם לכדי שלוש שנות מאסר. מכיוון שהחוק אינו מפרט מהי אותה חבלה וכיצד נגרמה, יחולו דיונים משפטיים על מנת לשקול את הענישה המדויקת בהתאם לנזק המדווח.

תקיפה בנסיבות מחמירות:

כמפורט בסעיף 382(ג) בחוק העונשין. במקרה זה, התקיפה מתבצעת באמצעות שני תוקפים או יותר, או בתוך המשפחה. סעיף זה מחבר בין שני סוגי התקיפות הקודמים: תקיפה סתם ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. במקרה זה הענישה עשויה להגיע לכדי כפל הענישה המקסימלית עבור כל אחד מהם, בהתאם לנסיבותיו. כלומר, 4 שנות מאסר עבור תקיפה סתם בנסיבות מחמירות ו-6 שנות מאסר עבור "חבלה של ממש" בנסיבות מחמירות.

על מנת להעריך את הענישה בכל מקרה ספציפי, בתי המשפט מתייחסים לנזק הפיזי המדווח, לנסיבות המקרה ולשאר נסיבות משפטיות מתאימות.

אין באמור לשמש כייעוץ משפטי שכן כל מקרה נבחן לגופו. אתם או יקירכם הסתבך עם החוק?

היוועצות עם עורך דין פלילי מנוסה בשלב מקדמי יכולה לעשות את ההבדל בין חקירה "רגילה" שבסופה התיק ייסגר בלא כלום, ובין "הפללה עצמית" שתוביל למעצר במקרה הטוב, ובמקרה החמור יותר – לכתב אישום. אם גם אתם אדונים לגורלכם – פנו אלינו עכשיו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. נשמח ללוותכם, לייצג להכווין ולפתור את הסוגייה המשפטית על הצד הטוב ביותר. בטוחני כי נבצע את הליווי והייצוג ברמה הגבוהה ביותר, ולשביעות רצונכם.

הנה הטלפון הישיר שלי:050-7719770 , התקשרו עכשיו ללא דיחוי, או שילחו הודעה בכל שעה: WhatsApp, אנו כאן בשבילכם. 

ראו עוד: אודות המשרד | שירותי המשרד | ההליך הפלילי | משרדנו בתקשורת | שאלות ותשובות | בלוג פלילי | המלצות | צור קשר  

צרו קשר
אנחנו כאן בשבילכם

אני עומד לרשותכם 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. אשמח לענות על כל שאלה, לתמוך, ללוות ולהסיר מכם טרדות ודאגות. אעשה את כל הדרוש על מנת לעמוד בציפיותיכם, ובטוחני כי נבצע את הליווי והייצוג ברמה הגבוהה ביותר, לשביעות רצונכם. הינכם בידיים טובות ומקצועיות! השאירו פרטים ואחזור בהקדם.