בלוג

תקיפה בנסיבות מחמירות

עוצמת הענישה במקרים של תקיפה נקבעת על פי עוצמת הפגיעה או הנזקים שנגרמו על ידי התקיפה. בהתאם לחוק, בכל מקרה של תקיפה, בית המשפט יכול לאפשר ענישה של 2 עד 5 שנות מאסר. עם זאת, אם בית המשפט מחליט שהתקיפה התרחשה בנסיבות מחמירות, הוא רשאי להכפיל את עונשו של הנאשם. זה אומר שהעונש על תקיפה בנסיבות מחמירות עשוי להיות כפול מהעונש שנקבע בעבירות תקיפה "רגילות". 

מהי תקיפה?

על פי החוק בישראל, כל מעשה של הכאה, דחיפה, נגיעה או הפעלת כוח באופן ישיר או עקיף על אדם בניגוד לרצונו מוגדר כתקיפה. תקיפה עשויה לכלול מגוון מעשים פיזיים שגורמים לנזק פיזי, כאב או תחושת אי נוחות לאדם שהותקף. בית המשפט יכול לקטלג את התקיפה בהתאם לסוגה ולנזק שנגרם למותקף.

בית המשפט יחליט האם התקיפה בוצעה בנסיבות מחמירות או בנסיבות רגילות, על פי שיקול דעתו המשפטי. הוא יעריך את הנזקים וישקול את הענישה בהתאם לראיות, התיאורים המשפטיים, הכוונה והתוצאה של הפעילות המפרה את החוק.

במקרים של תקיפה בנסיבות מחמירות, בית המשפט רשאי להחמיר את העונש של הנאשם על פי שיקול דעתו. 

מה החוק אומר?

החוק בישראל מגדיר מספר סוגים של עבירות תקיפה ומציין את הענישה המקסימאלית על כל עבירה בנפרד. לדוגמה, עבירת התקיפה הבסיסית ביותר מוגדרת על פי סעיף 379 לחוק העונשין והעונש המקסימלי הוא מאסר שנתיים.

אולם, יש לציין כי בבית המשפט, במהלך הדיון ובשלב קביעת העונש, יינתן דגש למידת הנזק שנגרם כתוצאה מהתקיפה. בעת דיון הענישה, בית המשפט ייתן שיקול דעתו לגבי הנזקים הפיזיים והנפשיים שנגרמו, וגורמים נוספים. בהתאם לכך, בית המשפט יכול להחמיר את העונש ביחס לסוג ולמידת הנזק שנגרם.

מידת הענישה במקרים של עבירות תקיפה נקבעת על פי שיקול דעתו של בית המשפט, המתבסס על הראיות והעדויות שמוצגות לפניו, ובהתאם לכללי החוק המקובלים במערכת המשפט.

מהי תקיפה שגורמת לחבלה של ממש?

סעיף 380 לחוק העונשין מגדיר מהי תקיפה שגורמת לחבלה של ממש לקורבן. תקופת המאסר המקסימלית על עבירה מהסוג הזה היא שלוש שנים. אולם, תקופת המאסר יכולה להשתנות בהתאם לאופי ולנזק שנגרם כתוצאה מהתקיפה.

בעת דיון הענישה, בית המשפט ייתן דגש לנזק הפיזי או הנפשי שנגרם, כמו גם לאופי הפעולה ולסיכון שהתקיפה היוותה. 

חשוב לציין שמידת הענישה בכל מקרה ספציפי תיקבע בהתאם לכללי החוק המקובלים ולשיקולי דעתו של בית המשפט, על סמך הראיות והעדויות שמוצגות לפניו.

תקיפה בנסיבות מחמירות היא המשמעותית ביותר מבחינת חומרתה. עבירות תקיפה בנסיבות מחמירות מוגדרות על ידי פרמטרים מסוימים כמו מספר המשתתפים בתקיפה ורמת הקרבה למותקף.

מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין מקצועי?

בהליך הדיון, בית המשפט יקבע את סוג העבירה ואת העונש המתאים למקרה ספציפי תוך שיקול והתחשבות בראיות, התיאורים המשפטיים, הכוונה והתוצאה של הפעילות המפרה את החוק. בכל מקרה ספציפי, יש להתייעץ עם עו"ד פלילי מוסמך עבור ייעוץ משפטי מקצועי.

במקרים של תקיפה בנסיבות מחמירות, חשוב מאוד לפנות לעורך דין פלילי שיכול לייצג ולעזור בהתמודדות עם רשויות האכיפה והמשפט. הוא יעזור להבין את הזכויות המשפטיות, להגן עליהן ולייצג בבית המשפט באופן מקצועי ומיומן.

עורך דין פלילי מנוסה יוכל להבין את הנסיבות הספציפיות של המקרה, לערוך חקירה מקפידה ולהביא את הראיות הרלוונטיות לבית המשפט. 

אין באמור לשמש כייעוץ משפטי שכן כל מקרה נבחן לגופו. אתם או יקירכם הסתבך עם החוק?

היוועצות עם עורך דין פלילי מנוסה בשלב מקדמי יכולה לעשות את ההבדל בין חקירה "רגילה" שבסופה התיק ייסגר בלא כלום, ובין "הפללה עצמית" שתוביל למעצר במקרה הטוב, ובמקרה החמור יותר – לכתב אישום. אם גם אתם אדונים לגורלכם – פנו אלינו עכשיו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. נשמח ללוותכם, לייצג להכווין ולפתור את הסוגייה המשפטית על הצד הטוב ביותר. בטוחני כי נבצע את הליווי והייצוג ברמה הגבוהה ביותר, ולשביעות רצונכם.

הנה הטלפון הישיר שלי:050-7719770 , התקשרו עכשיו ללא דיחוי, או שילחו הודעה בכל שעה: WhatsApp, אנו כאן בשבילכם. 

ראו עוד: אודות המשרד | שירותי המשרד | ההליך הפלילי | משרדנו בתקשורת | שאלות ותשובות | בלוג פלילי | המלצות | צור קשר  

צרו קשר
אנחנו כאן בשבילכם

אני עומד לרשותכם 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. אשמח לענות על כל שאלה, לתמוך, ללוות ולהסיר מכם טרדות ודאגות. אעשה את כל הדרוש על מנת לעמוד בציפיותיכם, ובטוחני כי נבצע את הליווי והייצוג ברמה הגבוהה ביותר, לשביעות רצונכם. הינכם בידיים טובות ומקצועיות! השאירו פרטים ואחזור בהקדם.