בלוג

רכישה, נשיאה, הובלת נשק

חוק כלי היריה, תש"ט-1949, מהווה את התחום המשפטי שבו מסווגים ומתווספים החוקים הנוגעים לנשקים בישראל. החוק מדבר על איסורים פליליים, רישוי ואישורים עבור בעלי נשק, וכן כללי התנהגות ושימוש בנשק. במילים אחרות, אזרחים שרוצים להחזיק נשקים צריכים לעמוד בתנאים המקובלים על פי החוק, ועליהם לקבל רישיון על פי ההנחיות הקבועות על ידי המשטרה. רישוי כלי יריה כולל תהליך בו מתבצעות בדיקות שונות, ואולי אפילו הכשרות שונות טרם מתן הרישיון.

לגבי החזקת רישיון בתוקף

למי שכבר יש רישיון תקף לנשק, יש אפשרות להחזיק נשק בתנאים המצוינים ברישיון, כמו גם חובה להימנע מהחזקת נשק באופן שאינו חוקי או מהעברה של הנשק לאחרים שאינם רשאים להחזיק בו.

על מנת לשמור על בטחון הציבור ולמנוע פשיעה בתחום כלי היריה, החוק מגדיר את התנאים, האיסורים והעונשים המקרים במקרים של הפרת החוק.

למעשה, נשיאת נשק בלתי חוקית נחשבת לעבירה חמורה. על פי החוק, נשיאת נשק בלתי חוקית עשויה להביא לעונש מאסר עד 10 שנים.

רכישה או החזקת נשק שלא כדין

על פי חוק העונשין, רכישה או החזקת נשק שלא כדין מהווה עבירה פלילית, וישנם עונשים בנושא זה. עבירה זו מוגדרת בסעיף 144(א) לחוק העונשין והיא כוללת רכישת או החזקת כלי ירייה, חלק, אבזר או תחמושת שלא כדין.

העונש לרכישה או החזקת נשק שלא כדין הוא מאסר מקסימלי של 7 שנות מאסר. עם זאת, אם מדובר בחלק של נשק, אבזר או תחמושת, העונש המקסימלי הוא 3 שנות מאסר.

חשוב לציין כי במקרים בהם הוחזק הנשק בלתי חוקי אך התבצע תהליך רישוי רגיל או חידוש רשיון, כך שהתעודה לא נפסלה על ידי הרשויות בעקבות מגבלות אחרות כמו דיווח לא מדויק או עבירות אחרות, ייתכן ויהיו נסיבות מקלות.

נשיאה או הובלת נשק שלא כדין

נשיאה או הובלת נשק שלא כדין נחשבת לעבירה חמורה יותר בעיני המחוקק. העונש המקסימלי על נשיאת הנשק או הובלתו שלא כדין הוא 10 שנות מאסר. אם מדובר בנשיאת חלק, אבזר או תחמושת, העונש המקסימלי על נשיאתם או הובלתם הוא 3 שנות מאסר.

בנוגע לנשיאה או הובלה של נשק, אם מדובר בעבירה שנעשתה עקב אי תשלום אגרה לחידוש רשיון או שלא חודשה תעודת ההרשאה אף שלא היתה מניעה לחידושה, הרי שיכול להיות שגם במקרה זה ישנן נסיבות מקלות. 

מדוע להתייעץ עם עורך דין בנושא רכישה, נשיאה, הובלת נשק

יש שיגידו כי ענייני כלי ירייה ונשק נחשבים לנושאים רגישים מבחינת החקיקה וההוראות הפליליות במדינה. מכיוון שישנה מדיניות "אפס סבלנות" לעבירות נשק, חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין פלילי מיומן, שמתמחה בתחום כלי היריה ובחוק הקשור אליהם.

השימוש או ההחזקה בנשק באופן שאינו חוקי עשוי להביא להשלכות במערכת הפלילית. לכן, חשוב להתייחס ברצינות ובשקיפות להוראות החוק ויש שיגידו גם להתייעץ עם עורך דין פלילי המכיר בהן. היוועצות עם עורך דין פלילי יכולה לסייע לאדם שמגיע לסיטואציה דומה להבין את האפשרויות ולהתמצא בהן.

בנוסף, במקרים של אובדן הנשק או גניבתו, חשוב להבין את התהליכים שיכולים לקרות בנושאי משטרה והמשרד לביטחון פנים. ייתכן ותתאפשר סגירת תיק החקירה בהתאם להוכחת חוסר האשמה. עורך דין פלילי יכול לייעץ ולסייע להגעה להבנות עמוקות לגבי תיק החקירה.

החשיבות של התייעצות עם עורך דין פלילי טמונה בין היתר בהבנת הזכויות, האפשרויות והתהליכים המשפטיים הקשורים לעבירות נשק, וההבנה כיצד לטפל בהן בצורה מקצועית ורציפה.

אין באמור לשמש כייעוץ משפטי שכן כל מקרה נבחן לגופו. אתם או יקירכם הסתבך עם החוק?

היוועצות עם עורך דין פלילי מנוסה בשלב מקדמי יכולה לעשות את ההבדל בין חקירה "רגילה" שבסופה התיק ייסגר בלא כלום, ובין "הפללה עצמית" שתוביל למעצר במקרה הטוב, ובמקרה החמור יותר – לכתב אישום. אם גם אתם אדונים לגורלכם – פנו אלינו עכשיו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. נשמח ללוותכם, לייצג להכווין ולפתור את הסוגייה המשפטית על הצד הטוב ביותר. בטוחני כי נבצע את הליווי והייצוג ברמה הגבוהה ביותר, ולשביעות רצונכם.

הנה הטלפון הישיר שלי:050-7719770 , התקשרו עכשיו ללא דיחוי, או שילחו הודעה בכל שעה: WhatsApp, אנו כאן בשבילכם. 

ראו עוד: אודות המשרד | שירותי המשרד | ההליך הפלילי | משרדנו בתקשורת | שאלות ותשובות | בלוג פלילי | המלצות | צור קשר  

משרדנו בתקשורת

צרו קשר
אנחנו כאן בשבילכם

אני עומד לרשותכם 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. אשמח לענות על כל שאלה, לתמוך, ללוות ולהסיר מכם טרדות ודאגות. אעשה את כל הדרוש על מנת לעמוד בציפיותיכם, ובטוחני כי נבצע את הליווי והייצוג ברמה הגבוהה ביותר, לשביעות רצונכם. הינכם בידיים טובות ומקצועיות! השאירו פרטים ואחזור בהקדם.