בלוג

יצור, יבוא, יצוא וסחר בנשק

עבירות נשק מהוות סיכון רב לשלום הציבור ובטחונו בגלל הפוטנציאל הקטלני שלהן. ההחזקה והשימוש הלא חוקי בכלי ירייה יכולה לגרום להרס, פגיעה ואף מוות לאנשים. המחוקק הישראלי מכיר את הסיכון הגבוה שבעבירות נשק ומאפשר עונשים חמורים כדי להפחית את הסיכון ולשמור על ביטחון הציבור.

ענישה בעניין עבירות נשק (כמו יצור, יבוא, יצוא וסחר בנשק שלא כדין) 

החמרה בענישה נובעת מהרצון להגן על הציבור ולמנוע פשיעה קשה ואלימה. דרך הענישה ניתן לשלוח הודעה חזקה כי החזקה והשימוש בנשק באופן לא חוקי אינם מקובלים וישנם עונשים חמורים.

עבירות נשק בחקיקה

החוק בישראל מאפשר החזקה ונשיאת נשק בתנאי רישוי תקף ובהתאם לחוק. עבירות נשק הן עבירות חמורות ביותר ועונשיהן מאוד קשים, וזאת בכדי להרתיע אנשים מהחזקה ושימוש בנשק באופן לא חוקי.

מטרתם של העונשים הקשים היא לשלוח הודעה חזקה כי השימוש בנשק באופן לא חוקי אינו מקובל וכי ישנם עונשים חמורים. זאת במטרה להגן על הציבור ולמנוע פשיעה קשה ואלימה, ולמנוע כמה שאפשר גישה לנשקים לגורמים מחוללי פשיעה ולאחרים העלולים לעשות שימוש בנשקים נגד אזרחים תמימים ולסכן את בטחון המדינה והציבור.

מה החוק אומר לגבי יצור, יבוא, יצוא וסחר בנשק שלא כדין

חוק העונשין בישראל אוסר על מכירה, ייצור, החזקה, ונשיאת נשק ללא רישיון. החוק מבחין בין מספר עבירות נשק שונות ויש שיגידו כי הענישה בהן נועדה להרתיע אנשים מביצוע לבצע עבירות שקשורות לנשק ולמנוע פשיעה נוספת.

להלן קטעים מחוק העונשין הקשורים למספר עבירות נשק והענישה המקובלת לגביהן:

  1. רוכש או מחזיק נשק ללא רשות להחזיקו על פי דין – עונש מאסר שבע שנים.
  2. הנושא או מוביל כלי נשק ללא רשות על פי דין לנשיאתו או להובלתו – עונש מאסר עשר שנים.
  3. אדם המייצר או סוחר בנשק שלא כדין – עונש מאסר חמש עשרה שנים.

המטרה היא להרתיע אנשים מלהחזיק ולהשתמש בנשק לא חוקי ולגרום על כן נזק ופגיעה לאזרחים תמימים. הענישה הקשה מיועדת למניעת פשיעה קשה ואלימה ולשמירה על בטחון הציבור.

המדינה, או גורמים במדינה, מעוניינים להעביר הודעה חזקה לאלו שאולי היו רוצים לבצע עבירות נשק, שהמדינה מחזיקה בעמדה חזקה לגבי עבירות אלה ולוקחת זאת ברצינות רבה ומוכנה להגן על בטחון הציבור.

התייחסות בתי המשפט לעבירות נשק ומדיניות הענישה הנהוגה בהן

בית המשפט העליון מציין בפסקי דין כי עליו לתת משקל הולם לאינטרס הציבורי ולפסוק עונשים מרתיעים כדי להעביר מסר נחוש ונחרץ בדבר החומרה הרבה שבה נתפסים מעשים אלו. עם זאת, בית המשפט מבצע ניתוח מקיף של נסיבות המקרה בהתאם לעובדות ולהוכחות הנמצאות לפניו.

 ניתן לראות שבמקרים מסוימים, כמו בנושאים הקשורים לתביעות הקשורות לעבירות נשק, מצויים פסקי דין שיש שיגידו כי יש בהם עונשי מאסר קשים יחסית.

ואילו, יש שיגידו כי הענישה הממוצעת שעשוייה להתקבל בעבירות חזקת נשק בהן פשוט לא היה נזק גופני משמעותי, והנאשמים אינם בעלי רקע קודם בעבירות פליליות נוספות או בתקיפות פיזיות כלשהן, עומדת בממוצע על תקופת מאסר של כשנתיים.

אך כפי שצוין, כל מקרה נבחן בהתאם לנסיבותיו המיוחדות, ולפיכך עשויים להתרחש פסקי דין שעשויים לאפשר ענישה עם משך זמן יותר ארוך, תלוי בהקשר המשפטי, נסיבות המקרה וכו'. 

יש שיגידו כי קיימת החמרה בענישה עבור עבירות נשק ושהיא מתבטאת בפסקי הדין המציינים את המשקל החמור של עבירות, ושהדבר נובע מסיבות שונות, בעיקר כתוצאה מהחשש לשימוש לא חוקי ואלים בנשק והרצון לשמור ולהגן על הציבור.

אין באמור לשמש כייעוץ משפטי שכן כל מקרה נבחן לגופו. אתם או יקירכם הסתבך עם החוק?

היוועצות עם עורך דין פלילי מנוסה בשלב מקדמי יכולה לעשות את ההבדל בין חקירה "רגילה" שבסופה התיק ייסגר בלא כלום, ובין "הפללה עצמית" שתוביל למעצר במקרה הטוב, ובמקרה החמור יותר – לכתב אישום. אם גם אתם אדונים לגורלכם – פנו אלינו עכשיו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. נשמח ללוותכם, לייצג להכווין ולפתור את הסוגייה המשפטית על הצד הטוב ביותר. בטוחני כי נבצע את הליווי והייצוג ברמה הגבוהה ביותר, ולשביעות רצונכם.

הנה הטלפון הישיר שלי:050-7719770 , התקשרו עכשיו ללא דיחוי, או שילחו הודעה בכל שעה: WhatsApp, אנו כאן בשבילכם. 

ראו עוד: אודות המשרד | שירותי המשרד | ההליך הפלילי | משרדנו בתקשורת | שאלות ותשובות | בלוג פלילי | המלצות | צור קשר  

צרו קשר
אנחנו כאן בשבילכם

אני עומד לרשותכם 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. אשמח לענות על כל שאלה, לתמוך, ללוות ולהסיר מכם טרדות ודאגות. אעשה את כל הדרוש על מנת לעמוד בציפיותיכם, ובטוחני כי נבצע את הליווי והייצוג ברמה הגבוהה ביותר, לשביעות רצונכם. הינכם בידיים טובות ומקצועיות! השאירו פרטים ואחזור בהקדם.