בלוג

החזקת נשק בלא רשות

כפי שהגדיר חוק העונשין את מונח "נשק", נשק כולל את כלי הירייה השונים והתחמושת שמטרתם לירות כדור, קלע, פגז, פצצה או חומרים המיועדים להזיק לאדם. הגדרת נשק כוללת גם חלקים, אבזרים ותחמושות הקשורים לכלי הירייה הנזכרים. כמו כן, על פי החוק, תחמושות, פצצות, רימונים וחפצים נפיצים אחרים המיועדים להזיק או להמית אדם גם נחשבים לנשק.

החוק למניעת החזקת נשק בלא רשות

עבירות נשק נחשבות לסיכון חמור לשלום הציבור ובטחונו, משום שנשקים יכולים לגרום לפגיעה קטלנית לבני אדם. החוק נועד למנוע החזקת נשק על ידי אנשים שאינם מורשים לכך ולהרתיע את העבריינים מביצוע עבירות נשק.

מבחינה משפטית, החקיקה מתייחסת ברצינות רבה לעבירות נשק והענישה במקרים של החזקת נשק שלא כדין יכולה להיות מאסר על פי החוק.

לפיכך, כדי למנוע עונשים ובעיות משפטיות, חשוב להיות מודעים לחוקים הקשורים להחזקת נשק במדינה. אם יש שאלות או ספקות בנוגע לנשק וחוקי הנשק, עורך דין מנוסה יכול לייעץ ולהביא להבהרות נוספות.

מנגנוני רישוי

ברוב המדינות נמצאים חוקים מחמירים שקובעים איסורים פליליים במה שקשור לכלי יריה. זה בגלל המסוכנות הגבוהה שנלווית לשימוש בנשקים והקשיים הפוטנציאליים של נשיאה ושימוש בהם בצורה לא חוקית. על מנת להפחית את הסיכון לאלימות ונשיאת נשקים שלא חוקיים, הוקמו מנגנוני רישוי.

לרוב, רישוי מוענק לאנשים שעמדו בפני בדיקות שונות. נדרש ממבקשי הרישוי לעבור תהליך אבחון, לשלם עמלות, ולהוכיח יכולת להתעסק בנשק בצורה מאובטחת. הרישוי מוענק לכלי יריה מסוימים בהתאם להגבלות חוקיות.

רכישה או החזקת נשק שלא כדין

יש שיגידו כי חקיקה בתחום רכישת והחזקת נשק שלא כדין עשויה להיות מאוד קשה והעונשים מחמירים בהתאם לחוק העונשין.

על פי סעיף 144(א) לחוק העונשין, רכישת או החזקת נשק שלא כדין מהווה עבירה פלילית והענישה עשויה לאפשר מאסר מקסימלי של 7 שנות מאסר.

אך על פי סעיף 144(ב) לחוק העונשין, אם מדובר בחלק של נשק, אבזר או תחמושת, ייתכן כי הענישה תהא מאסר מקסימלי של עד 3 שנות מאסר.

אף על פי כך, קיימת הגנה טובה למי שעבר את העבירות בשל כך בלבד שלא שילם את האגרה לחידוש רשיונו או שלא חודשה תעודת הרשאתו אף שלא היתה מניעה חוקית לחידושה, כפי שמצויין בחוק כלי היריה, תש"ט-1949, או התקנות המקובלות לפיו.

עם זאת, כדאי לציין שהחקיקה וההוראות עשויות להשתנות מדי פעם, ולכן כדאי לוודא את פרטי החוק וההוראות הנוכחיות במידה ויש צורך במידע עדכני ומדויק בנושא. עורך דין מנוסה יכול להסביר את החקיקה הפלילית וליווי במידה ויש שאלות חוקיות כלשהן.

נשיאה או הובלת נשק שלא כדין

נשיאת הנשק או הובלתו שלא כדין מהווה עבירה חמורה יותר ומאפשרת ענישה של מאסר מקסימלי של 10 שנות מאסר.

במקרה של נשיאה או הובלה של חלק, אבזר או תחמושת, העונש המקסימלי על נשיאתם או הובלתם הוא 3 שנות מאסר.

אף במקרה של נשיאה או הובלה של נשק בלבד, יש הגנה טובה מפני אחריות לעבירה אם העובר עבר את העבירות בשל כך בלבד שלא שילם את האגרה לחידוש רשיונו או שלא חודשה תעודת הרשאתו, כפי שמצויין בחוק כלי היריה, תש"ט-1949, או התקנות המקובלות לפיו.

כך כמו בכל תחום פלילי, חשוב לציין שההוראות והעונשים עשויים להשתנות מדי פעם, ולכן כדאי לוודא את החוק וההוראות הנוכחיות במידה ויש צורך במידע עדכני ומדויק בנושא. עורך דין מנוסה יכול להסביר את החקיקה הפלילית במידה ויש שאלות חוקיות כלשהן.

אין באמור לשמש כייעוץ משפטי שכן כל מקרה נבחן לגופו. אתם או יקירכם הסתבך עם החוק?

היוועצות עם עורך דין פלילי מנוסה בשלב מקדמי יכולה לעשות את ההבדל בין חקירה "רגילה" שבסופה התיק ייסגר בלא כלום, ובין "הפללה עצמית" שתוביל למעצר במקרה הטוב, ובמקרה החמור יותר – לכתב אישום. אם גם אתם אדונים לגורלכם – פנו אלינו עכשיו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. נשמח ללוותכם, לייצג להכווין ולפתור את הסוגייה המשפטית על הצד הטוב ביותר. בטוחני כי נבצע את הליווי והייצוג ברמה הגבוהה ביותר, ולשביעות רצונכם.

הנה הטלפון הישיר שלי:050-7719770 , התקשרו עכשיו ללא דיחוי, או שילחו הודעה בכל שעה: WhatsApp, אנו כאן בשבילכם. 

ראו עוד: אודות המשרד | שירותי המשרד | ההליך הפלילי | משרדנו בתקשורת | שאלות ותשובות | בלוג פלילי | המלצות | צור קשר  

צרו קשר
אנחנו כאן בשבילכם

אני עומד לרשותכם 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. אשמח לענות על כל שאלה, לתמוך, ללוות ולהסיר מכם טרדות ודאגות. אעשה את כל הדרוש על מנת לעמוד בציפיותיכם, ובטוחני כי נבצע את הליווי והייצוג ברמה הגבוהה ביותר, לשביעות רצונכם. הינכם בידיים טובות ומקצועיות! השאירו פרטים ואחזור בהקדם.