בלוג

החזקת אולר

לא פעם עולה שאלת חוקיות בנושא נשיאת/החזקת אולר ויש שיגידו "לשם הגנה עצמאית".

עו"ד פלילי שלומי ביזק עושה סדר "בבלאגן" ומסביר: האם מותר לאדם להחזיק ברשותו אולר?

החזקת אולר – מותר? אסור?

סעיף 186 לחוק העונשין קובע: "המחזיק אגרופן או סכין מחוץ לתחום ביתו או חצריו ולא הוכיח כי החזיקם למטרה כשרה, דינו – מאסר חמש שנים".

כלומר, חל איסור גורף על החזקת סכינים או החזקת אולר מחוץ לבית או לחצר, וזאת ללא קשר אם השתמשו או מתכוונים להשתמש בהן למטרות אלימות. במקרה הזה, עצם ההחזקה מהווה עילה להגשת כתב אישום.

אולם, החוק מבדיל בין סכין לבין אולר וקובע כי אולר (סכין שאורכה לא עולה על 10 ס"מ) ניתן להחזיק מחוץ לבית ולחצרות אולם לא במקומות ספציפיים המוגדרים בחוק: מוסדות חינוך, מסעדות, בתי קפה ופאבים, מועדונים ודיסקוטקים, מקומות בהם נערכים משחקי מכונות (כולל ביליארד וקוביות), אצטדיונים ומגרשי ספורט, ומקומות למופעי תרבות כמו בתי קולנוע ותאטראות.

נתפסתם עם אולר או סכין?

במקרה ונתפסתם על ידי רשויות האכיפה כאשר נמצא עליכם סכין או אולר מומלץ לפנות לעורך דין פלילי לייעוץ משפטי.

עו"ד שלומי ביזק מומחה בדין הפלילי ומייצג חשודים ונאשמים שנקלעו לעבירות פליליות, לייעוץ מקצועי חייגו עכשיו או השאירו פרטים וצוות המשרד יחזור אליכם בהקדם.

צרו קשר
אנחנו כאן בשבילכם

אני עומד לרשותכם 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. אשמח לענות על כל שאלה, לתמוך, ללוות ולהסיר מכם טרדות ודאגות. אעשה את כל הדרוש על מנת לעמוד בציפיותיכם, ובטוחני כי נבצע את הליווי והייצוג ברמה הגבוהה ביותר, לשביעות רצונכם. הינכם בידיים טובות ומקצועיות! השאירו פרטים ואחזור בהקדם.